پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه شهرستان گناوه با بیان اینکه امام رضا (ع) دارای یک زیارتنامه از زبان امام جواد (ع) است، گفت: امام رضا (ع) نگهبان فرهنگ عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه امروز در جمع عزاداران اهل بیت (ع) در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت ایام سوگواری دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: یکی از اهداف اهل بیت (ع) زنده نگه داشتن قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است که در رأس همه آنها وجود مبارک امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) دارای یک زیارتنامه از زبان امام جواد (ع) است، گفت: امام رضا (ع) نگهبان فرهنگ عاشورا است. هدف اصلی اهل بیت (ع) حفظ و حراست و صیانت از مکتب عاشورا بوده است و در رفتار و گفتار خود حادثه کربلا و نهضت عاشورا را حفظ کردند و نگذاشتند این حادثه به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به روایت سلسله الذهب از امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) در روایت سلسله الذهب می‌فرماید: کلمه «لا إله إلّا اللّه» و توحید، دژ و قلعه محکم است و اگر کسی وارد این دژ و حصن حصین توحید شود از عذاب الهی در امان است اما شرط وارد شدن به این حصن امامت است.

امام جمعه گناوه گفت: بر اساس این روایت امامت شرط توحید است و ما اگر بخواهیم در حاشیه امن باشیم و در حصن الهی وارد شویم باید در حصن امام رضا (ع) وارد شویم.

وی به برخی ثمرات هجرت امام (ع) اشاره کرد یادآور شد: مورخان علل مختلفی برای آمدن امام رضا (ع) به مرکز خلافت مامون در مرو ذکر کرده‌اند و یکی از برکات امام رضا (ع) هجرت آن حضرت است که این هجرت این حرکتی شد تا ایران خانه شیعه و اهل بیت (ع) شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هجرت رضوی دارای آثار و برکات فراوان است و امروز نیز ایران اسلامی به تعبیر فرمایش رهبری، میراث علی بن موسی الرضا (ع) است و انقلاب اسلامی در گام دوم خودسازی و تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور و ولایت امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha